Min önskelista

Du har inga produkter i din önskelista än.

Dina favoriter sparas i webbläsaren. Vill du spara dem för att fortsätta handla på en annan dator/mobil kan du skicka dina favoriter i ett mail till dig själv eller till någon annan du vill dela den med.
Dela önskelista

Fraktkostnader

När du beställer din vara framgår fraktpriset inne på produktsidan, du har även möjlighet att kontrollera ditt fraktpris genom att gå till varukorgen, denna finner du genom att trycka på varukorgen uppe i högra hörnet. Fraktpriset baseras på vilken vara du köper, vikt och volym. De fraktpriser som anges på hemsidan gäller endast inom Sverige, för fraktkostnad till annat land vänligen kontakta vår kundtjänst.

På vissa produkter erbjuder vi fri leverans, ett exempel på detta är sängbottnar, där ingår alltid fri leverans inom Sverige (gäller inte vattensängar).

Leveranstid

Hur lång leveranstiden är framgår på respektive produktsida, om du köper flera produkter är det den produkt med längst leveranstid som gäller. Det går att få delleverans mot en extra kostnad, kontakta oss så hjälper vi dig. Om en produkt mot förmodan skulle bli försenad meddelar vi dig med en ny leveranstid per mail eller telefon, du har då möjlighet att få delleverans utan extra kostnad. Du har även rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuella förseningar. Under högtider, kortveckor och semesterperioder kan leveranstiderna bli lite längre då vissa av våra leverantörer håller stängt, detta gäller framför allt beställningsvaror. Nedan kan du se leveranstiden på de olika leveranssätt vi erbjuder räknat från att varan lämnat vårt lager.

Hur levereras varorna

Kila Möblers egna lastbilar:
Detta leveranssätt erbjuds inom en radie på 15-20 mil från vår butik. Leverans sker helgfri vardag mellan kl 7.30-16.30 och vi bär då in varorna i din bostad. Det finns dock undantag i form av tyngre eller otympliga möbler som till exempel betongbord som inte kan hanteras av två personer på grund av sin höga vikt. I det fallet kommer vi informera dig om det efter beställningstillfället. Vi kontaktar dig sedan för att boka utkörning, leveransen sker vanligtvis inom ett tvåtimmarsintervall, vi kan även ringa dig 30 min innan vi anländer din adress. Vi kan även ta emballage i retur mot en avgift, detta är viktigt att bestämma innan leveranstid bokas.

DHL Home Delivery:
Används vid större och tyngre gods. Leverans sker till portdörren om du bor i lägenhet och tomtgränsen om du bor i hus (vid normal framkomlighet) helgfri vardag mellan kl 7-17, inbärning ingår ej. DHL kontaktar dig för att boka utkörning och leverans sker inom ett 2-6 timmars intervall. Observera att man som mottagare inte kan bestämma leveransintervall då det styrs av DHL’s fasta rutter på din ort. Tänk på att vägen till avlastningsplatsen ska vara farbar för större lastbil med släp.

DHL ServicePoint:
Avser beställningar med en vikt under 20 kg eller mindre än 0,3 m3. Försändelsen anländer till din närmsta DHL ServicePoint, t.ex. en närliggande bensinstation eller livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket, har du inte angett ditt mobilnummer skickas aviseringen per brev. Paketet ska hämtas inom 10 dagar för att förhindra att det går i retur.

Post:
Beställningar som väger mindre än 1 kg och inte är skrymmande skickas med posten direkt hem i brevlådan. I de fallen paketet inte får plats i brevlådan lämnas paketet på närmaste ombud och du kommer bli aviserad per post eller sms var du kan hämta det.

Tilläggstjänster för transport med DHL:

Inbärning – dubbelbemanning
I de flesta områden hjälper DHL dig gärna med inbärning mot en extra kostnad, normalt sätt levereras godset till tomtgränsen om du bor i hus och porten om du bor i lägenhet men med denna tjänst hjälper de till att bära in din beställning till anvisad plats. Om beställning är lastad på pall erbjuder DHL inkörning med pallyftare om möjlighet finns. Tänk på att förbereda fri passage innan leveransen sker. Dubbelbemanning måste bokas innan varorna lämnar oss. För mer information, besök vår kunskapsbank.

Kvällsleverans
Ibland kan det vara svårt att vara hemma dagtid när DHL levererar sina varor. I de flesta områden finns därför möjlighet till kvällsleverans vardagar mellan klockan 17-22.00. Tjänsten varierar i pris beroende på var du bor. Kvällsleverans måste bokas innan varorna lämnar oss. För mer information, besök vår kunskapsbank.

Återtag emballage
Vissa leveranser kräver mycket extra transportemballage utöver originalemballage från leverantören. DHL erbjuder då att ta med sig transportemballaget tillbaka mot en kostnad. Som kund måste du vara behjälplig att emballera av paketen. Emballaget sorteras sedan på ett miljövänligt sätt. Tänk på att DHL inte tillhandahåller emballage vid en eventuell retur. Återtag av emballage måste bokas innan varorna lämnar oss. Kontakta oss för en prisuppgift.

Avhämtning på terminal
Om du inte har möjlighet att vara hemma vid leveransen kan du välja att själv hämta din beställning på närmaste DHL terminal. Detta tillval kostar inget extra men du står fortfarande för fraktkostnaden (fraktfria leveranser avhämtas utan fraktdebitering).

Leveransändringar

När varorna lämnat vårt lager kan vi inte längre erbjuda kostnadsfria ändringar i beställningen. Det är därför viktigt att du alltid kontrollerar att uppgifterna i din beställning är korrekta. Om något mot förmodan måste ändras tar DHL ut en ombokningsavgift på 295 kr, t.ex. för ändring av telefonnummer. Om varorna ska till en annan adress debiteras en ombokningsavgift på 295 kr samt en ny fraktavgift. Notera att Klarna först måste godkänna alla ändringar av säkerhetsskäl.

Montering

Montering kan utföras på de orter där vi kör med egen lastbil/personal. Vi tar betalt beroende på storlek och omfattning, fråga efter ett kostnadsförslag i din beställning.

Instruktion vid mottagande av varor

När leveransen sker behöver du vara hemma för att ta emot den, om någon annan tar emot leveransen måste de ha tillgång till din legitimation.

Det är viktigt att syna av allt emballage tillsammans med chauffören och göra anteckningar på fraktsedeln eller i handdatorn om eventuella emballageskador (det är bättre att skriva en gång för mycket om du känner dig osäker, se till att chauffören signerar).

Räkna antal paket så att även det stämmer med fraktsedeln eller handdatorn. Skulle det sen visa sig att varan är skadat är det mycket lättare att reklamera detta till speditören om det finns en anteckning om emballageskada. Fraktskador ska sedan anmälas till oss inom 4 dagar.

Om du har hemleverans till dörr är det viktigt att du är hemma vid mottagandet av varorna för att göra kontrollen ovan. Egna överenskommelser med chauffören ex.vis att ställa av varan även om du inte är hemma, görs på egen risk.

Leverans utanför Sverige

Vi levererar till hela Europa. Meddela oss vad du är intresserad av samt var det ska skickas så återkommer vi med ett fraktpris.

Släp utan kostnad

Oavsett om du köper möbler av oss eller inte erbjuder vi dig som kund att låna en släpvagn utan kostnad i samarbete med Freetrailer. För att säkerställa att det finns en ledig släpvagn rekommenderar vi att man reserverar en släpvagn innan ankomst (bokningsavgift tillkommer). Du förbokar enkelt här. Du kan läsa mer om Freetrailer släpen här.

Få nyheter och kampanjerbjudanden direkt i inkorgen.

Om du vill hålla dig uppdaterad om nya kollektioner, erbjudanden och idéer är du välkommen att anmäla dig till vårt nyhetsbrev.