Frågor och svar

Hur gör jag för att komma i kontakt med någon i er butik?

Ring till vår kundtjänst på 0155 – 722 70 så hjälper vi dig med att koppla dig till rätt person.

Vilka öppettider har Kila Möblers kundtjänst?

Du kan nå oss på 0155 – 722 70 på vardagar mellan 10.00 – 18.00. På lördagar har vi öppet mellan 10.00 – 15.00, söndagar stängt. Du kan även nå oss via e-post: info@kilamobler.se. Vi strävar alltid efter att svara inom 24 timmar på e-post.

Hur vet jag om det är en höger- eller vänstermodul?

Vi utgår alltid från att man sitter i soffan/modulen. Om du sitter i soffan och har armstödet under din högra arm är det en högersoffa/modul.

Hur får jag veta status på min beställning?

Efter att du lagt din beställning skickas en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Vi behandlar sedan din beställning inom 24 timmar och kontaktar dig antingen via e-post eller telefon med information om när och hur din leverans kommer att ske. Du kan självklart även ringa till vår kundtjänst på 0155 – 722 70 eller e-posta på order@kilamobler.se om du vill ha mer utförlig information.

Hur avbokar jag min beställning?

Du kan avboka din beställning antingen på e-post, order@kilamobler.se eller ringa oss på 0155 – 722 70. Din avbokning sker först när vi har bekräftat detta till din e-post.

Hur betalar jag?

Vi erbjuder flera olika betalningsmetoder: kortbetalning, direktbetalning via din bank, 14-dagars faktura, avbetalning, betalning i vår butik eller förskottsfaktura. Väljer du faktura skickas denna i samband med leveransen till din e-post, önskar du en faktura per post istället, vänligen meddela oss det.

Är det säkert att betala med kort?

Alla kortbetalningar sker via en PCI-certifierad samarbetspartner (Klarna). All överföring av information sker i krypterad form. Vid kortbetalning uppges kortnummer, kortet giltighetstid, CVC-kod samt för vissa kort en 3D Secure-kod.

Kommer jag få en kreditupplysning om jag betalar mot faktura eller delbetalning?

Vid köp mot faktura eller delbetalning krävs en så kallad mikroupplysning. Detta sker av Klarna och påverkar inte din kreditvärdighet och syns inte heller hos banker eller kreditgivare. Detta sker för att göra betalningen säker för båda parter.

Hur blir jag aviserad?

När ordern skickas från vårt lager får du ett e-post med ett sändningsnummer samt en länk som gör det möjligt för dig att spåra ordern. Speditören kommer att avisera dig dagen innan via telefon eller e-post, där du får förslag på dag och tid för leverans. Vid vissa mindre försändelser meddelas du endast via e-post när varorna skickas och du blir sedan aviserad när varorna kan hämtas på närmsta utlämningställe.

Hur vet jag leveranstiden?

Leveranstiden varierar mycket beroende på vilken typ av vara det gäller. Leveranstiden syns till höger om köpknappen inne på respektive produktsida.

Hur vet jag vad frakten kostar?

Vi erbjuder fri frakt på delar av vårt sortiment. Om det är frakt eller ej på produkten syns först när du gått till kundvagnen, den totala frakten sammanställs då.

Hur gör jag om jag önskar att få min order levererad senare?

Du kan antingen ringa oss på 0155 – 722 70 eller e-posta på info@kilamobler.se så reserverar vi varorna tills ni vill ha dem levererade.

Hjälper DHL till att bära in varorna?

DHL levererar till portdörren om du bor i lägenhet och till tomtgränsen om du bor i hus (vid normal framkomlighet). Mindre försändelser levereras till närmsta servicepoint.

Hur gör jag en reklamation?

Kontakta oss antingen på 0155 – 722 70 eller info@kilamobler.se så hjälper vi dig. Tänk på att alltid ange ordernummer.

Har länge har jag öppet köp om jag handlar hos Kila Möbler?

Vi erbjuder 14-dagars fri ångerrätt när du handlar på vår hemsida, via kundtjänst eller butik. Detta innebär att du måste meddela oss inom 14 dagar från att du mottagit din leverans. Om öppet köp ska gälla får inte varorna upplevas som använda och orginalemballaget skall kunna återanvändas.

Min leverans var skadad vid ankomst – vad gör jag?

Kontakta vår kundtjänst på 0155 – 722 70 eller info@kilamobler.se så hjälper vi dig. Tänk på att alltid syna av varorna vid leveransen och skriv alltid på fraktsedeln om någon skada syns, även mindre skador på emballage ska skrivas på av både dig och chauffören.

Får jag använda min vara under tiden jag väntar på att reklamationen blir utredd?

Ja, det går bra att använda varan efter att ni dokumenterat och tagit bilder på skadan. Hör med vår kundtjänst om emballage ska sparas, detta behövs om varorna ska skickas tillbaka.