Kila Möbler levererar över hela Europa!

På denna sida kan du läsa mer om hemleverans med DHL. Om du bor inom en 15-mils radie från Nyköping levererar vi ofta med egen bil. Läs mer om egna utleveranser här.

Fraktkostnader

När du beställer din vara har du möjlighet att kontrollera ditt fraktpris genom att gå till kundvagnen, denna finner du genom att trycka på varukorgen uppe i högra hörnet. Fraktpriset är beroende av vilken vara du köper, vikt och volym. De fraktpriser som anges på hemsidan gäller endast inom Sverige, för fraktkostnad till annat land vänligen kontakta vår kundtjänst.

Vissa produkter erbjuder vi fri leverans på, ett exempel på detta är sängbottnar, där ingår alltid fri leverans inom Sverige (gäller inte vattensängar).

Leveranstid

Normal leveranstid är ca 2-10 arbetsdagar beroende på vad det är för typ av vara och om den finns i lager. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. Finns inte varan på lager underrättar vi dig om ny leveranstid per e-mail eller telefon. Du har rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening. Under semesterperioder kan leveranstiderna bli lite längre då vissa av våra leverantörer håller stängt, detta gäller endast beställningsvaror.

Leveransavgifter

Fraktavgift varierar beroende på vara, vikt och volym. Vissa produkter har fri hemleverans. Den totala fraktkostnaden syns i kundvagnen.

Instruktion vid mottagande av varor

När ni mottager er leverans är det viktigt att syna av varan, det är dock inte alltid möjligt tillsammans med chauffören/kassörskan.

Däremot är det viktigt att syna av all emballage tillsammans med chauffören/kassörskan och göra anteckningar på fraktsedeln om eventuella synliga emballageskador (det är bättre att skriva en gång för mycket om du känner dig osäker, se till att chauffören/kassörskan signerar). Räkna antal kolli så att även det stämmer med fraktsedeln. Skulle det sen visa sig att varan är skadat är det mycket lättare att reklamera detta till speditören om det finns en anteckning om emballageskada på fraktsedeln. Fraktskador skall anmälas till oss inom rimlig tid. Om du har hemleverans till dörr är det viktigt att du är hemma vid mottagandet av varorna för att göra kontrollen ovan. Egna överenskommelser med chauffören ex.vis att ställa av varan även om du inte är hemma, görs på egen risk.

Hur levereras varorna

Egen Kila Möbler-bil med egen personal
I ett område med en radie på 15 mil kör vi vanligtvis med egen bil.
Läs mer om egna utleveranser här

DHL Home Delivery:
Används vid större och tyngre gods. Leverans sker till portdörren om du bor i lägenhet och tomtgränsen om du bor i hus (vid normal framkomlighet) helgfri vardag mellan kl 7-17, inbärning ingår ej. DHL kontaktar dig för att boka utkörning och leverans sker inom ett 2-4 timmars intervall. Observera att man som mottagare inte kan bestämma leveransintervall då det styrs av DHL’s fasta rutter på din ort.

DHL ServicePoint:
Avser beställningar med en vikt under 20 kg eller mindre än 0,3 m3. Försändelsen anländer till din närmsta DHL ServicePoint, t.ex. en närliggande bensinstation eller livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Post:
Alla beställningar som väger mindre än 2 kg skickas med posten direkt hem i brevlådan. I de fallen paketet inte får plats i brevlådan lämnas paketet på närmaste ombud och du kommer bli aviserad per post eller sms var du kan hämta det.

Tilläggstjänster för transport med DHL:

Inbärning – enkelbemanning
DHL hjälper dig gärna med inbärning mot en extra kostnad, normalt sätt levereras godset till tomtgränsen om du bor i hus och porten om du bor i lägenhet men med denna tjänst hjälper de till att bära in din beställning till anvisad plats. En förutsättning för detta är att du som kund själv kan hjälpa till att bära om paketen väger mer än 25 kg/st. Om beställning är lastad på pall erbjuder DHL inkörning med pallyftare om möjlighet finns. Tänk på att förbereda fri passage innan leveransen sker. Kontakta oss för en prisuppgift.

Inbärning – dubbelbemanning
Inbärning med dubbelbemanning krävs om du som kund inte har möjlighet att hjälpa till och paketen väger mer än 25 kg/st. Om beställning är lastad på pall erbjuder DHL inkörning med pallyftare om möjlighet finns. Även här måste du tänka på att förbereda så att passagen är fri innan leveransen sker. Kontakta oss för en prisuppgift.

Kvällsleverans
Ibland kan det vara svårt att vara hemma dagtid när DHL levererar sina varor. Som tillval finns därför kvällsleverans vardagar mellan klockan 17-22.00. Tjänsten varierar i pris beroende på var du bor, Kontakta oss för ett pris.

Återtag emballage
Vissa leveranser kräver mycket extra transportemballage utöver originalemballage från leverantören. DHL erbjuder då att ta med sig transportemballaget tillbaka mot en kostnad. Som kund måste du vara behjälplig att emballera av paketen. Emballaget sorters sedan på ett miljövänligt sätt. Tänk på att DHL inte tillhandahåller emballage vid en eventuell retur. Kontakta oss för en prisuppgift.

Avhämtning på terminal
Om du inte har möjlighet att vara hemma vid leveransen kan du välja att själv hämta din beställning på närmaste DHL terminal. Detta tillval kostar inget extra.

Släp utan kostnad

Om du köper möbler av oss erbjuder vi dig som kund att låna en släpvagn helt utan kostnad för att frakta hem dina möbler. Tänk på att meddela oss innan transporten så vi kan reservera en släpvagn till dig.